Tips voor je manage

Wil jij meer paarden op je manege of wil jij er wat meer over kwijt?! Of zoek je een baan? Dan moet je hier naartoe!
Plaats reactie
LaDy
Moderator
Berichten: 489
Lid geworden op: 13-02-2012 22:26

Tips voor je manage

Bericht door LaDy » 17-03-2012 14:24

Sommige mensen hebben een beetje moeite met de manege en weten niet hoe ze geld moeten verdienen of hoe ze de manege moeten onderhouden. Daarom zet ik hier, met dank aan mijn vriendin passion, tips voor jouw manege. Het lijkt misschien veel leeswerk maar het is echt heel handig! Zo kan iedereen die lid is van dit forum een super manege maken en onderhouden. Aardig he van passion? ;D


Wat je allemaal nodig hebt voor je manege


1.) 1 hectare weide voor elk paard.
2.) Mest van uitwerpselen maken (verkort de groeitijd met drie dagen/ elke dag 1000 uitwerpselen, mest van maken en weer verkopen "winst 1600 equus")
3.) 50 hectare grote vruchtbare weide voor het verbouwen van gewassen met vogelverschrikker.
4.) Mengvoer
5.) Grootste racebaan aanschaffen
6.) Grootste stallen aanschaffen + Douche en vlas bedeking.


Manieren om geld mee te verdienen
- Elke dag 1000 uitwerpselen, mest van maken en weer verkopen "winst 1600 equus")
- Races voor beginnende paarden organiseren (500 equus voor elke gelopen race)
- Je oogst verkopen

Wanneer welke oogst verbouwen.?
Lente : Wortels, vlas voor manege... Mocht je daar genoeg van hebben dan kan je iets anders verbouwen wat veel geld oplevert of voor mengvoer.
Zomer : Tarwe (je moet beide producten verkopen wil je de meeste winst er uithalen, anders moet je rapen verbouwen)
Herfst: Appels voor mengvoer (anders zou ik iets in de "kas" verbouwen)
Winter: Kan je iets in je "kas" verbouwen

* Als ik het over weides heb zijn dat de grote vruchtbare weides die ook geregeld braak moet leggen.



Hoe kan je het beste de manege opbouwen (je begint met 25.000 equus)

- Winst gaan maken doormiddel van "uitwerpselen en compentiets").
- 5 stallen kopen, en je eigen paarden er in stallen en zolang mogelijk verlengen.
- Inversteer in weides (1 a 2x grote weide voor de paarden, 5x kleine vruchtbare weide voor de gewassen)
- Gewassen telen/oogsten en verkoop de opbrengst
- Ga door met gewassen telen/oogsten en verkoop de opbrengst
- ALs je genoeg geld hebt vervang de "kleine vruchtbare weide" voor "Grote vruchtbare weide".
- Koop vogelverschrikkers voor elk veld, waar je gewassen op verbouwt.
- Vervang je "Kleine racebaan" voor "grote racebaan"
- Koop nu ook "grote vruchtbare weide" voor de paarden op je manege.
- Uograde/vervang de "DO stal" voor "DH stal". (vervangen is goedkoper dan upgraden.!)
- Koop douches voor elke stal.
- Nu kan je de heletijd investiren in je manege (stallen, douches, weide en personeel)

Succes met de opbouw van je manege en als er vragen zijn kun je dat in dit forum vragen dan zal ik ze beantwoorden.

Groetjes LaDy met dan aan momo
Io amo tutti coloro che dolce e piacevole, in modo da

Plaats reactie