Verborgen kudde

Plaats reactie
Lmiris
Site Admin
Berichten: 369
Lid geworden op: 22-01-2012 12:46

Verborgen kudde

Bericht door Lmiris » 30-05-2012 17:36

Dit verhaal gaat over een meisje Moreira die met haar pony Dakota komt wonen in een dorpje Pezuña Town in Australië. Ze koopt een oude boerderij voor een goed prijsje, maar er moet nog een hoop gedaan worden om het op te knappen. Als ze die namiddag in de tuin kuilen aan het graven is om de bloemen te planten, stuit ze met haar schep op iets hards. Het blijkt een talisman te zijn met mysterieuze tekens met gegraveerde paarden ernaast. Dakota komt dichterbij en zodra ze de talisman ziet, begint ze onrustig met haar hoofd te schudden. Wat zou dit toch betekenen en waarom wordt Dakota toch zo onrustig?

Welke personages er zijn, hangt af hoe het verhaal zal lopen. Welke personages er in ieder geval zeker zijn, zijn: Moreira, haar pony Dakota en de verborgen kudde, maar die komt later in het verhaal. Om een nieuw personage aan te kondigen, moet je in een reactie schrijven wat de naam, leeftijd, geslacht, wezen en karakter is van je personage. Voorbeeld:

Naam: Moreira McDavid
Leeftijd: 19
Geslacht: Vrouw
Wezen: mens
Karakter: nieuwsgierig, paardenfan, avontuurlijk, betrouwbaar, aardig, een beetje ongeduldig

Je kan allerlei soorten personages zijn. In ieder geval mag er maar één personage zijn per persoon. Je hoeft niet per se een mens of een paard te zijn (is wel het handigst en het leukst), maar je kan ook de kat van de buren zijn! :)

Het is de bedoeling dat je steeds verder gaat met het verhaal van de persoon boven je. Natuurlijk wel in je eigen personage! :) Veel plezier!!

Ik begin wel:

Ik kijk naar het huis dat ik gekocht heb. Ik heb Dakota even in de wei gezet. Lachend kijk ik naar mijn pony die springend en huppelend door de wei rent. Wat een heerlijk beesie is dat toch!
De zon doet mijn wangen rood worden. Ik kijk weer naar mijn huis. Er moet nog een hoop gebeuren, maar ik ben er hoe dan ook trots op! Mijn eigen huis, denk ik bij mijzelf. Ik loop terug naar de tuin waar ik de schep weer oppak om verder te gaan met tuinieren. Ik heb heel wat schattige bloemen gekocht bij de bloemist hier in de stad. Ik druk mijn schep in de grond en zet mijn voet erop om hem nog dieper te laten komen. Dan schep ik al het aarde eruit en leg het op de grote berg aarde die er al een tijdje ligt. Zo ga ik verder tot ik een paar kuilen verder op iets hard stuit. Vast een steen, denk ik. Maar als ik het ding oppak is het een zeshoekige, bronzen talisman. Vragend kijk ik naar het stuk brons. Ik voel met mijn vingers over de bovenkant en dan over de onderkant. Daar is het bobbelig. Ik draai de talisman om en meteen zie ik vreemde tekens in het blauw. Daarnaast zijn er prachtige tekeningen van paarden in gegraveerd. Wat vreemd..
Vrienden zijn als sterren. Je kan ze niet altijd zien, maar ze zijn er altijd!!

Jossje
Moderator
Berichten: 397
Lid geworden op: 22-01-2012 16:27

Bericht door Jossje » 29-12-2012 01:50

Heey vond t tijd voor wat leven dus schrijf me inn
Plss iris kom snel weer.

Naam: Dakota
Wezen: paard
Ras: arabier
Leeftijd: 3
karakter: nieuwschierig, betrouwbaar, grote snoepkont
Goed in: galoperen.

Een nieuw huis. Mijn baasje heeft me net in mijn nieuwe wei gezet. Het gras is hier in iedergeval echt super lekker. Nu maar even wat rondneuzen. Na een tijdje kijk ik op naar mijn baas. Waarom mensen gaten graven in de grond om bloemen te planten weet ik niet maar ik vind het wel mooi. Plots stopt ze met graven. Ze pakt iets op. Ik strek mijn nek uit om het beter te kunnen zien. Wat een vreemd voorwerp zeg. Plots gaat er een raar gevoel door me heen.
Geen vervelend gevoel maar een mysterieus. Wat zal dit beteken?
Birds can fly away from danger
I am doomd to stay and face it
I♥Momo♥Karamel♥bem_bem♥LaDy♥Lmiris
www.fantasyforum.forum2go.nl

http://nl.howrse.com/joueur/fiche/?id=434980

Plaats reactie